Mokinių mokymosi motyvacija šiandien

Posted Publikavo administratorius -> Mokytojams     Comments Komentarų nėra
Lap
27

Parengė mokyklos psichologė Jovita Bacevičiūtė

Kūdikių ir mažų vaikų smalsumas yra jų varomoji jėga. Jiems norisi tyrinėti, suprasti ir bendrauti su juos supančia aplinka. Deja vaikai auga ir jų entuziazmas nuolat mokytis mažėja. Dažnai mokiniai fiziškai būna klasėse, bet mintys sukasi apie kitus dalykus, jiems sunkiai pavyksta įsitraukti į mokymosi procesą.

Per pastaruosius keturiasdešimt metų mokslininkai studijavo mokinių motyvaciją ir sužinojo labai daug apie :

  • Kas mokinius verčia mokytis ir kiek pastangų jie įdeda;
  • Kas veikia jų atkaklumą toliau tęsti darbą susidūrus su sunkumais;
  • Kaip vystosi motyvacija;
  • Kaip mokyklos aplinka ją veikia.

Mokinių motyvacija priklauso nuo noro dalyvauti mokymosi procese. Taip pat motyvacija parodo priežastis, kurios skatina dalyvavimą ar nedalyvavimą akademinėje veikloje. Net jei mokinių motyvacijos lygis atlikti užduotį yra vienodas, tačiau motyvacijos šaltiniai gali skirtis.

Vaiko namų aplinka formuoja pirminę nuostatą apie mokymąsi. Kai tėvai ugdo vaikų natūralų smalsumą apie pasaulį atsakydami į jų klausimus, skatindami tyrinėti, supažindindami su šaltiniais, kurie gali praplėsti jų žinias. Taip tėvai perduoda žinią, kad mokymasis yra naudingas, dažnai smagus ir teikiantis džiaugsmo. Kai vaikai yra neskatinami domėtis aplinka, nelaiko savęs kompetentingais ir gebančiais, jų noras įsitraukti į akademiškai sudėtingus užsiėmimus ir gebėjimas toleruoti ir įveikti nesėkmę labai sumažėja.

Pradėję lankyti mokyklą vaikai pradeda formuoti nuomonę apie su mokykla susijusias sėkmes ir nesėkmes. Labai svarbu kam vaikai priskiria savo sėkmę (pastangos, gebėjimas, sėkmė, užduoties sunkumas) ir nesėkmę (gebėjimų ar pastangų trūkumas), nes tai gali turėti didelės reikšmės kaip vaikai įveikia mokymosi sunkumus.

Taip pat mokytojų nuostatos apie mokymą ir mokymąsi bei jų lūkesčiai mokinių atžvilgiu yra svarbus veiksnys . D. Stipek (1988) teigia, kad mokiniai tikisi išmokti tiek, kiek mokytojai tikisi juos išmokstant.

IDĖJOS MOKINIŲ MOTYVACIJAI PAKELTI

□       Suteikite mokiniams kontrolės (leiskite mokiniams iš dalies pasirinkti ir kontroliuoti tai kas vyksta klasėje – taip jie bus užimti. Pvz., leisdami mokiniams pasirinkti užduoties tipą, ar kokias problemas nagrinėti, jie jaučia turintys kontrolę, kuri gali motyvuoti padaryti daugiau).

□        Sukurkite saugią aplinką (kai mokytojai sukuria saugią ir palaikančią aplinką, patvirtindami, kad tiki mokinių gebėjimais, mokiniai dažniausiai išlieka motyvuoti negu pasakant, kokios bus ne darbo pamokoje pasekmės).

□        Siūlykite skirtingas veiklas (kai kuriems mokiniams labiausiai sekasi  mokytis, kai viską patiria pats, kitiems patinka skaityti vienumoje ar darant užduotis grupelėse. Stengiantis išlaikyti mokinių motyvaciją, keiskite mokymosi metodus, kad kiekvienas galėtų mokytis savaip).

□       Siūlykite apdovanojimus (apdovanokite už pastangas, tačiau prieš tai rimtai pagalvokite apie apdovanojimų sistemą, kuri motyvuotų mokinius).

□       Mokiniai yra linkę daryti tokia veiklas, kuriose jaučiasi turintys kompetencijų.

□       Sukurkite galimybę kiekvienam mokiniui parodyti savo stipriąsias puses, pajausti, kad yra vertinamas.

□       Duokite atlikti ir smagių užduočių. Tai padės mokiniams išlikti motyvuotiems ir sukursite klasėje draugišką atmosferą.

□       Dažnai teikti pozityvią grįžtamąją informaciją bei parodyti kaip galima patobulėti.

□       Siūlykite savo paramą mokiniui, nepaisant koks bus galutinis rezultatas. Parodykite, kad įdėtos pastangos yra ne veltui.

□       Padėkite mokiniams surasti vidinių priežasčių, dėl ko jie dirba klasėje ir mokosi.

□       „Užkrėskite“ mokinius savo entuziazmu mokytis naujų dalykų.

Komentuokite

Pamokų laikas

1 pamoka 8:00-8:45
2 pamoka 8:55-9:40
3 pamoka 9:55-10:40
4 pamoka 11:00-11:45
5 pamoka 12:05-12:50
6 pamoka 13:00-13:45
7 pamoka 13:55-14:40

Naujausi įrašai

Archyvai

Komentarai